Assalamualaikum..
hari ni tak tau nak masak ape..
pagi ni bagi Hazeeq makan nasi goreng..
makan la jugak..tapi tengahari nanti nak masak ape pulak untuk kena dengan tekak die tu..
ooo..hari..please jangan la hujan lagi tengahari ni.
saya baru je lepas sidai baju tau..
semalam da membasuh baju..hari ni rajin lagi nak basuh baju..
sebab mood swing.so aku kena cari kerja nak buat..
maka takde la aku dok layan mood je.
kalau di layan mood ni siap bawak tido lagi..
kompem bangun tido nanti mood lagi hebat..
tak tau la kenape..
ape yang aku fikirkan pun aku tak sure.
aku rasa da tak de ape yang aku nak nantikan lagi..
sekarang ni aku rase sume nye da sampai ke hujung da..
nasib aku..nasib family aku..
aku tak tau ape bakal berlaku esok..
pendek kate suram sume nye la..
erm..nak cube cerian kan hati..kemas rumah dengan semangat waja..
esok Ma and adik-adik nak datang..
harapnye dorang stay lama sikit teman kan aku..
adik aku da abes belajar..tapi aku tak keje pun lagi..
haish !..da 2 tahun menganggur ni...
ke tak payah keje la??
erm..kang kalau jadi pape..mana la tempat aku nak bergantung lagi..
abes tu degree tu nak simpan je ??
nak mohon SPA aku da tawar hati da ni..
da kecik hati..lame tunggu..usaha pergi sane sini..
abes duet tenaga sume..tapi hasilnye tak berapa nak lumayan..
kang klu pasrah kan dikatakan menyerah pulak..
mohon kerja bank ?
bukan takmo..tapi belom tergerak hati..
kawan aku da beria suh hantarkan resume ke die..
so die buleh proses..cepat la dorang panggil interview..
tapi rase macam tak ready je lagi nak tinggalkan rumah..
SEWEL !..tu yang pasti..
plus hari ni rase jauh hati dan kecik hati..
:: ^_^ ::
:: o u r j o u r n e y ::
Tuesday, November 27, 2012
Monday, November 26, 2012
One More Time...
Assalamualaikum..
sekarang ni mood tengah weng...weng..
kadang terase diri terbang hingga ke Pulau Jeju ke Korea sane..
penangan drama Korea punya pasal..
ape nak jadi entah..serius !
nasib baik la da kawen da ade anak..
kalau masih single..harus da terpesong niat nak simpan duet nak pergi Korea nak jumpe BIG BANG !
^__^

oleh kerana minggu lepas adalah minggu mood berterabur..
so aku cube cari sesuatu untuk gembirakan hati sendiri..
sebab aku still tak nampak kemana hala tuju aku..
aku still blur ape yang aku bakal hadapi esok..
bangun pagi..kemas rumah..masak..mandikan anak..suap anak makan..
layan anak main..basuh baju..sidai baju..lipat baju..
suami balik malam..tu pun kadang-kadang je ade mase untuk berinteraksi..
bile die da sibuk dengan PC die..
then tido..so esok nya pulak akan terus berulang macam tu lagi..
sampai bile ?
tadi solat Maghrib terasa sangat syahdu..
entah kenape hati ni rase sebak..
tanpa terfikir..terus terpancul dimulut ni ketika berdoa..
Ya Allah..aku nak rase manis nya jatuh cinta dengan suami sekali lagi..
pelik..sebab drama Korea kah??
tak..tapi lately ni aku rase suami makan hensem..
plus hari ni terasa sangat rindukan suami..^__^
suami puase sunat hari ni..
so petang tadi masak hidangan berbuka..
sejam da siap sume masak..kemas dapur..
and kemas hall..siap vacuum sume..
semangat masak sambil dengar lagu..One More Time..
erm..manis nya jatuh cinta..
rasa nya lebih kurang macam makan cekelat Cadbury dalam hujan..
erm....sedap..
yep !..aku tersenyum sambil menaip entry ni..
memandang suami yang khusyuk mengadap PC..
dan Hazeeq yang sedang menari bermain dengan tali pinggang ayah nya..
p/s : kadang-kadang dek kerana sibuk..aku jadi lupe macam mane dulu aku jatuh cinta..Suamiku..ajarlah aku untuk bercinta lagi..
p/s1 : Ya Allah..hati ni rindukan Jannah Mu..aku tau..kebahagiaan yang tak terhingga menanti di sane..^__^
Thursday, November 22, 2012
Saya GAGAL !
Assalamualaikum..
da lama tak menaip..teringin nak update tu melonjak..
cume sebal hati nak bercerita..
esok adalah hari yang aku nantikan sebenarnye..
selama sebulan menunggu keputusan temuduga tempohari..
tapi penantian aku da berakhir petang semalam..
dengan 1 kepahitan yang terpakse aku telan..
even di kepala ni sudah menjangkakan keputusan itu..
tapi GAGAL itu terlalu sukar untuk aku terima..
serius !..bila aku dapat mesej dari membe yang memberitahu result da keluar..
menggigil seluruh badan ni..
nak masukkan no IC pun rase susah..
berpinar biji mate bile terpapar discreen
"maaf anda tidak berjaya dalam urusan ini" = GAGAL..
kelu..terus rase dunia berhenti berputar..
sikit sebanyak aku mengharap..plus malam sebelom result keluar..
suami aku bukan men lagi mengusik aku..
kate nye tak lame lagi aku akan kerja..
and die akan ambil alih tugas jage anak memandangkan die keje sendiri..
berat hati nak maklomkan Ma berita yang tak best ni..
aku tak sanggup nak call..mesej je yang aku kirim..
pagi ni baru la timbul keberanian nak call..
aku tau Ma pun turut kecewa..
tapi aku pasrah..ni sume ketentuan yang Maha Esa..
rezeki kita Allah da atur baik punye..
tinggal lagi kite kena usaha..Alhamdulillah..
sebaik tahu berita tak GAGAL itu..
masuk 2 3 mesej di FB untuk tempahan manik..
means..rezeki aku da diatur ke situ..
tak kurang jugak kawan-kawan yang dok tanye keputusan aku..
mane dorang tau pun aku konfius..
tau-tau je kan semalam result da keluar..
malam tadi agak susah jugak nak lelap mata..
masih terbayang nitemares itu..
rasa da takde ape yang aku mampu buat untuk ubah keputusan..
takpe la..kalau ade keizinanNya..aku cuba lagi nanti..
kalau tak pun..terus je la dok rumah..tambah lagi anak...^__^
mesti suami suke..die pun da lame mintak nak baby lagi..
biar la keadaan kembali tenang dulu..
then nanti kita figure out jalan mane yang aku nak lalui..
jangan hidup dalam mimpi..
terima la kenyataan ni walaupun pahit..
takkan la sebab GAGAL sekali temuduga..hidup da berakhir..
pape pun malam ni nak makan durian..
teringat sangat crepe durian hari tu..
nak tempah lagi tapi bile fikir 2 3 kali rase tak berbaloi..
RM10 untuk 6 ketul crepes yang saiz nye sekali suap je..
aku sorang je selamba makan sampai 3 bekas = RM30..
kalau buat beli lauk nasi tu da tahan seminggu da..
da lama tak menaip..teringin nak update tu melonjak..
cume sebal hati nak bercerita..
esok adalah hari yang aku nantikan sebenarnye..
selama sebulan menunggu keputusan temuduga tempohari..
tapi penantian aku da berakhir petang semalam..
dengan 1 kepahitan yang terpakse aku telan..
![]() |
| gamba setahun yang lalu |
even di kepala ni sudah menjangkakan keputusan itu..
tapi GAGAL itu terlalu sukar untuk aku terima..
serius !..bila aku dapat mesej dari membe yang memberitahu result da keluar..
menggigil seluruh badan ni..
nak masukkan no IC pun rase susah..
berpinar biji mate bile terpapar discreen
"maaf anda tidak berjaya dalam urusan ini" = GAGAL..
kelu..terus rase dunia berhenti berputar..
sikit sebanyak aku mengharap..plus malam sebelom result keluar..
suami aku bukan men lagi mengusik aku..
kate nye tak lame lagi aku akan kerja..
and die akan ambil alih tugas jage anak memandangkan die keje sendiri..
berat hati nak maklomkan Ma berita yang tak best ni..
aku tak sanggup nak call..mesej je yang aku kirim..
pagi ni baru la timbul keberanian nak call..
aku tau Ma pun turut kecewa..
tapi aku pasrah..ni sume ketentuan yang Maha Esa..
rezeki kita Allah da atur baik punye..
tinggal lagi kite kena usaha..Alhamdulillah..
sebaik tahu berita tak GAGAL itu..
masuk 2 3 mesej di FB untuk tempahan manik..
means..rezeki aku da diatur ke situ..
tak kurang jugak kawan-kawan yang dok tanye keputusan aku..
mane dorang tau pun aku konfius..
tau-tau je kan semalam result da keluar..
malam tadi agak susah jugak nak lelap mata..
masih terbayang nitemares itu..
rasa da takde ape yang aku mampu buat untuk ubah keputusan..
takpe la..kalau ade keizinanNya..aku cuba lagi nanti..
kalau tak pun..terus je la dok rumah..tambah lagi anak...^__^
mesti suami suke..die pun da lame mintak nak baby lagi..
biar la keadaan kembali tenang dulu..
then nanti kita figure out jalan mane yang aku nak lalui..
jangan hidup dalam mimpi..
terima la kenyataan ni walaupun pahit..
takkan la sebab GAGAL sekali temuduga..hidup da berakhir..
pape pun malam ni nak makan durian..
teringat sangat crepe durian hari tu..
nak tempah lagi tapi bile fikir 2 3 kali rase tak berbaloi..
RM10 untuk 6 ketul crepes yang saiz nye sekali suap je..
aku sorang je selamba makan sampai 3 bekas = RM30..
kalau buat beli lauk nasi tu da tahan seminggu da..
Tuesday, November 13, 2012
Assalamualaikum...
nak up 1 entry tapi tak tau dari mane nak mula kan..
hari ni cuti Deepavali kan..suami tak cuti..
time orang cuti lagi la die tak leh nak cuti..
die da decide nak cuti every Ahad..
Ahad baru la dapat nak balik Seremban umah MIL..
nak bawak anak jalan-jalan and all..
memandangkan Hazeeq da besar sekarang ni..
teringin rasa nak bawak Hazeeq masuk panggung tengok movie..
aku rase Hazeeq behave je kalau kat tempat orang ramai..
dapat nenen..dapat tido..
tempat sejuk pulak kan..suka la sangat nanti..
serius tak tau nak buat ape sekarang ni..
keje rumah sume da settle..
baju sume da siap sidai..
masak untuk Hazeeq pun da..
die pun da kenyang makan..ngah sibuk layan Flashcard kat tab ibu..
aku yang kalah berebut tab ni..mari la membawa diri mengadap lappy..
nak men game online tak lalu..tenet siput sedut sangat..
hati rasa tak tenteram selagi tak tau keputusan..
another 10 days..uishhh..selagi aku tak tau keputusan tu..memang segala kerja tak jalan..
manik memang aku da decide nak cuti..
if ni je la peluang aku nak rehat kan..aku nak rehat puas-puas..
terasa macam tak nak keje pun ade..
jadi nya..kalau dapat Alhamdulillah..
tak dapat pun Alhamdulillah jugak..aku still boleh jaga anak..
and ingat tahun depan aku da nak tambah anak..
tapi before tu aku nak consult doc dulu..
dulu rasa nya doc ade pesan..kena tunggu up ti 3 years..
aku kalau boleh nak anak lagi bila Hazeeq da besar sikit..
tapi suami tak sabar..die kan aim nak 10 orang anak..
kalau yang ke-2 nanti aku operate jugak..maka nya aku hanya boleh menyumbang 4 orang je la..
tapi rezeki sume Allah da tentukan..
mana la tau yang ke-2 nanti aku dapat lahirkan normal..
ade la peluang cerah sikit nak ramai anak..
tu je la kot nak merepek pun..yeay! Hazeeq da ajak baring..
nak susu and nak tido..
p/s : Hazeeq tido la..ibu nak tab..ibu nak sambung main Sudoku...^___^
nak up 1 entry tapi tak tau dari mane nak mula kan..
hari ni cuti Deepavali kan..suami tak cuti..
time orang cuti lagi la die tak leh nak cuti..
die da decide nak cuti every Ahad..
Ahad baru la dapat nak balik Seremban umah MIL..
nak bawak anak jalan-jalan and all..
memandangkan Hazeeq da besar sekarang ni..
teringin rasa nak bawak Hazeeq masuk panggung tengok movie..
aku rase Hazeeq behave je kalau kat tempat orang ramai..
dapat nenen..dapat tido..
tempat sejuk pulak kan..suka la sangat nanti..
serius tak tau nak buat ape sekarang ni..
keje rumah sume da settle..
baju sume da siap sidai..
masak untuk Hazeeq pun da..
die pun da kenyang makan..ngah sibuk layan Flashcard kat tab ibu..
aku yang kalah berebut tab ni..mari la membawa diri mengadap lappy..
nak men game online tak lalu..tenet siput sedut sangat..
hati rasa tak tenteram selagi tak tau keputusan..
another 10 days..uishhh..selagi aku tak tau keputusan tu..memang segala kerja tak jalan..
manik memang aku da decide nak cuti..
if ni je la peluang aku nak rehat kan..aku nak rehat puas-puas..
terasa macam tak nak keje pun ade..
jadi nya..kalau dapat Alhamdulillah..
tak dapat pun Alhamdulillah jugak..aku still boleh jaga anak..
and ingat tahun depan aku da nak tambah anak..
tapi before tu aku nak consult doc dulu..
dulu rasa nya doc ade pesan..kena tunggu up ti 3 years..
aku kalau boleh nak anak lagi bila Hazeeq da besar sikit..
tapi suami tak sabar..die kan aim nak 10 orang anak..
kalau yang ke-2 nanti aku operate jugak..maka nya aku hanya boleh menyumbang 4 orang je la..
tapi rezeki sume Allah da tentukan..
mana la tau yang ke-2 nanti aku dapat lahirkan normal..
ade la peluang cerah sikit nak ramai anak..
tu je la kot nak merepek pun..yeay! Hazeeq da ajak baring..
nak susu and nak tido..
p/s : Hazeeq tido la..ibu nak tab..ibu nak sambung main Sudoku...^___^
A New Header..Again ?
Assalamualaikum..
3 hari tak update pape..feeling bercuti jugak..
macam la kerja kan..
so malam ni rajin terlebih..
sebabnya Hazeeq tido awal..
suami pun balik terus tido..
tu pun lepas aku dera dia suh picit belakang aku dulu..
ni mengadap lappy tak tau ape nak buat..
mari la kite mengedit header lagi..
masih mood "pink" lagi..budget comey..omey..omey la..
padahal da kertu kan..
3 hari tak update pape..feeling bercuti jugak..
macam la kerja kan..
so malam ni rajin terlebih..
sebabnya Hazeeq tido awal..
suami pun balik terus tido..
tu pun lepas aku dera dia suh picit belakang aku dulu..
ni mengadap lappy tak tau ape nak buat..
mari la kite mengedit header lagi..
masih mood "pink" lagi..budget comey..omey..omey la..
padahal da kertu kan..
edit yang ni kejap je la..
sebabnya element sume aku drag dari header yang previous..
tambah sikit-sikit lagi touch up sini sinun..
Subscribe to:
Posts (Atom)
